Twitter’da mavi tik kaosu yaşanıyor: Her şey karışık, kafalar karışık
Hafta sonu yaşanan bazı gelişmelerin ardından Twitter’ın doğrulanmış kullanıcıları ele alma şekli kaosa sürüklenmeye devam ediyor. Geçen hafta Twitter, 1 Nisan’da eski doğrulanmış kullanıcılar için mavi tikleri sonlandırmaya başlayacağını duyurmuştu. Ancak CEO Elon Musk’ın açıkça bahsettiği bazı kişiler için durum böyle değildi. Tüm bunlar olurken, yakın zamanda gelen bir haber, en çok takip edilen sitelerden yaklaşık 10.000’inin Twitter Blue’ya abone olmasalar bile eski doğrulama işaretlerini koruyacağını bildirdi.
Artık Twitter, hem eski doğrulanmış hesaplar hem de Twitter Blue aboneleri için aynı sembolü gösteriyor ve bu da onları birbirinden ayırmayı zorlaştırıyor.
New York Times mavi tikini kaybetti
Twitter Verified, 1 Nisan’da eski mavi tikleri kaldırmaya başlayacağını tweetledikten sonra, eski doğrulanmış Twitter kullanıcıları geçen hafta sonu beyaz üzerine mavi doğrulama işaretlerini kaybetmeyi bekliyorlardı. Bununla birlikte, bildirildiğine göre, birden fazla durumda, kullanıcıların kimlik doğrulamasını kaldırmak manuel olarak yapılması gereken zahmetli bir süreç olduğundan, bu geçiş gerçekleşmedi. Ancak The New York Times, Twitter Blue için ödeme yapmayacağını bildirdi., görünüşe göre CEO Elon Musk’ın anlık bir kararıyla doğrulama izini kaybetti.
NYT’den bahsetmişken, ilk 10.000 sitenin ve ilk 500 reklamverenin, Twitter Blue’ya abone olmaya gerek kalmadan doğrulama rozetlerini koruyacağı bildiriliyor. Bu, Lebron JamesVe Beyaz SarayFacebook gibi bazı önde gelen hesapların abonelik için asla ödeme yapmayacağına dair tweetlerin ardından geldi.
Beyaz Saray dijital strateji direktörü Rob Flaherty, personele bir mesajda “ Twitter Blue’nun bir hizmet olarak kişi düzeyinde doğrulama sağlamadığını anlıyoruz. Bu nedenle, mavi bir doğrulama işareti artık hesabın ücretli bir kullanıcı olduğunun doğrulaması olarak işlev görecektir.Çok sayıda başka hesap da benzer duyguları tweetledi, bazıları ünlüleri, gazetecileri ve diğer etkili kullanıcıları Twitter trafiğinin ana itici güçleri olarak gösterdi.
Tüm bu dramla birlikte Twitter, bir doğrulama rozetine tıkladığınızda görünen etiketleri de değiştirdi. Daha önce Twitter Blue aboneleri “ Bu hesap, Twitter Blue’ya abone olmak için doğrulandı” ve eski doğrulanmış kullanıcılar” Bu eski bir doğrulanmış hesaptır. Dikkate değer olabilir veya olmayabilir ” farklı mesajlar gösteriyordu. Şimdi her ikisi için de aynı mesajı gösteriyor: ” Bu hesap, bir Twitter Blue abonesi veya doğrulanmış eski bir hesap olarak doğrulandı.”
Bazı kullanıcılar, revize edilen etiketleri daha adil bularak kutlarken, diğerleri mesajın, kullanıcıların gerçek hesaplar mı yoksa taklitçiler mi olduğunu anlamanın zorlaşacağını belirtti. Ve açıkçası ikinci setin doğru olduğunu düşünüyoruz…